Lexus NX

Avtor prispevka: RSR

Lexus NX je leta 2015 zapeljal na slovenske ceste in bil je zadetek v polno. Kupci se v zadnjem času pogosteje odločajo za SUV segment, zato je tudi Lexus, predvsem za Evropo, nujno potreboval manjšega predstavnika v tem razredu, saj je za marsikoga večji RX enostavno prevelik. V Evropi, kjer kraljuje nemška sveta trojica, ima težko nalogo.

VOŽNJA

Ko prižgemo avto, se volan postavi v položaj, v katerem ga uporabljamo med vožnjo, ko ga izklopimo pa se pospravi nazaj v armaturo. Zaradi tega ima voznik nekoliko več prostora za udobno vstopanje in izstopanje. Glavna posebnost, ki loči znamko Lexus od konkurence je hibridni sistem, ki je nekako tudi najbolj smiselna izbira, deluje v kombinaciji z vrstnim štirivaljnim 2,5-litrskim bencinskim in elektromotorjem, ki skupaj proizvedeta okrog 200 konjskih moči. Motor je povezan z brezstopenjskim CVT menjalnikom, ki je zelo lepo uglajen in ves čas skrbi za optimalno razmerje med močjo in porabo. Preklapljanja med elektro in bencinskim motorjem se ne čuti, zaradi zelo dobre zvočne izolacije pa se motorja tudi skoraj ne sliši. Doseganje tovarniške porabe, 5,2 litra na sto prevoženih kilometrov je v praksi čudež, ob vsakodnevni vožnji v načinu ECO pa tudi ne bo presegla sedmih litrov, če ravno nimate pretežke noge. Na testu, v katerem so bile preizkušene umirjena, malo manj umirjena in dinamična vožnja, je poraba znašala 6,7 litra, kar je za več kot 1900-kilogramsko 4-kolesno gnano zver zares odličen rezultat, ter tako obenem premaga praktično vsakega dizla s stroškovnega in ekološkega vidika. Možni so štirje načini delovanja motorja. EV (izključno električni), ECO, Normal in Sport. Slednji je seveda najbolj zanimiv, ker stopalka za plin postane bolj občutljiva in avto bolj odziven. Razlika med drugima dvema je praktično neopazna, a če gledamo z ekološkega vidika sta bolj smiselna, predvsem pa tudi zelo spodobna, le pri načinu ECO se informacija s stopalke prenese nekoliko kasneje.

This slideshow requires JavaScript.

Vožnja s tem avtomobilom je povsem nezahtevna. Brezstopenjski oz. če želite, neskončnostopenjski menjalnik zvezno in brez lukenj vleče od nič do blokade hitrosti. Sicer ob močnejšem pritisku na plin menjalnik postane malce glasen, vendar ne toliko, kot v Toyotah. Ko dosežete želeno hitrost se umiri in motor postane popolnoma neslišen, vibracij ne občutite ne pri močnem pospeševanju, niti pri visokih hitrostih, skratka nimate občutka, da vozite z visoko hitrostjo.

Občutek na volanu je odličen. Kljub temu, da gre za zelo težko vozilo, tega med vožnjo ne boste občutili, saj ima odlično nastavljeno podvozje, v kombinaciji z dobrimi gumami pa bo NX ostal na cesti prilepljen. Odlična lega pa žal pomeni malce bolj intenzivno pretresanje po slovenskih cestah. Avto sicer dobro blaži vse luknje, ki so bile na poti od Rižane do Logatca, ampak vseeno sem opazil, kako obupne ceste imamo, čeprav so slikovite in mnogo bolj zanimive od avtocest. Mehkejše blaženje bi pomenilo slabši občutek na volanu, tako da lahko sami presodite ali gre za kompromis ali ne.

ZUNANJOST

Kako ločiti avtomobil od konkurence? Z obliko, seveda. Oblika je osnova, ki pritegne pogled ali ga odvrne. Je v večini primerov eden glavnih razlogov pri odločitvi za nakup. Če so nemški konkurenti precej zadržani, Lexus s svojo pojavo v vsakem primeru nase vleče poglede. Avto je lep, moderen in ničesar ne skriva. Edino vprašanje, ki se lahko poraja je, kako se bo avtomobil staral. Prepustimo polemike času in se posvetimo detajlom. Da je atraktiven smo ugotovili. Ko se lastnik samo približa avtomobilu, ga ta pozdravi z lučkami na vratnih kljukah. Nič novega za avtomobilski svet, ampak že ta lepa »gesta« zbudi v človeku nekaj topline. Premium znamka, seveda ključa ne vlečemo iz žepa ali torbice, ker se spodobi, da ima sistem za uporabo brez ključa. Keyless-Go deluje na vseh štirih kljukah in na prtljažnih vratih, ki se odpirajo povsem avtomatsko. Sam bi želel, da bi se odpirala še nekoliko hitreje. LED luči so na pogled zanimive, ponoči svetijo vrhunsko in pred nami se nariše dnevna svetloba. Dnevne luči so postavljene nekoliko nižje in simbolizirajo Lexusov znak.

This slideshow requires JavaScript.

NOTRANJOST

Vstop v NX-a je pravzaprav užitek. Sedeži so zares med boljšimi, nastavljamo jih elektronsko, tudi nastavljivo ledveno oporo in spominsko funkcijo imajo. Armatura je postavljena visoko in se zanimivo prepogiba na več delih. Materiali so seveda vrhunski, veliko je usnja z vidnimi šivi, tudi plastika je kvalitetna. Merilniki so mi všeč tudi zato, ker niso prikazani na ogromnem zaslonu pred voznikom, kar je v zadnjem času v modi, ampak ostajajo klasični »analogni«. Informacijski zaslon med merilniki nam postreže z vsemi informacijami, ki jih želi voznik vedeti, le trenutno porabo bi imel raje izpisano v številki kot na traku. Je pa po drugi strani smešno, da nas pri vozilu v tem cenovnem rangu zanima poraba. Merilniki imajo še to posebnost, da se spreminjajo glede na način izbire voznega profila. Pri načinu ECO in Normal nam števec prikazuje kako ekološki smo s pedalom za plin, v načinu Sport pa se obarva rdeče in prikažejo se motorni vrtljaji. Natančna japonska izdelava je prisotna povsod, materiali so skrbno izbrani in občutek je fantastičen. Varčevali niso prav nikjer in tudi zaradi tega lahko avto povsem suvereno upraviči svojo ceno. Na voljo so tudi druge barvne kombinacije notranjosti, če se vam zdi črna preveč monotona.

This slideshow requires JavaScript.

Stvar, ki jo moram še pohvaliti je zvočniški sistem. Glasba, ki sem jo imel na USB ključku ni bila vsa v najboljši kvaliteti, zvok pa je bil v vsakem primeru fenomenalen. Opcijsko je na voljo sistem s 14 zvočniki znamke Mark Levinson, ki morajo biti zares vrhunski, saj so že serijski odlični. Mesto, kjer so bile včasih ročne zavore, je zasedla miška, s katero upravljamo zaslon na vrhu armaturne plošče. Da roka ne bo trpela v čudnem položaju, je tukaj tudi usnjen naslon za dlan, za tem pa je tudi manjši predalček z ogledalcem, ki ga lahko predstavnice nežnejšega spola odnesejo s seboj v torbici. In ravno zaradi tega ogledalca se ne morem znebiti občutka, da je avtomobil v prvi vrsti namenjen urejeni, dobro situirani ženski, nekako mi je na misel prišla Katarina Kresal, če se še spomnite njenega stila. Njihovim možem pa bo bolj pristajal večji RX.

This slideshow requires JavaScript.

Stropne lučke imajo senzorje in se vklopijo, ko se jim z roko približamo, da ne tavamo v temi. Avtomatske ročne zavore sam sicer nikoli ne bi izbral, je pa tudi res, da avtomobil nastopa v segmentu, kjer je udobje na prvem mestu, nikakor ne gre za športno vozilo, kljub temu, da je na voljo športni program, ki roko na srce, ni športen. Za take aktivnosti ima mama Toyota v ponudbi mnogo bolj zanimive igračke. Klimatska naprava lahko deluje na način, da delov potniške kabine ne oskrbuje z ventilacijo, če tam ni nikogar, saj lahko na ta način prihrani kakšen deciliter goriva. Za moj okus je na tem delu za odtenek preveč gumbov, vendar jih na srečo vseeno ni toliko, da bi se med njimi izgubil. Zaslon lahko delimo na tri dele, odvisno od tega, koliko podatkov želimo imeti prikazanih. Ko ga tako razdelimo, bi si zaželeli kakšen centimeter zaslona več, ampak večina tako ali tako ne bo gledala drugega kot podatkov navigacije in radia. Stvar, ki me je nekoliko zmotila je, da se ob lepem vremenu nanj popolnoma nič ne vidi, saj je prevlečen z mat folijo. Tukaj bi zelo prav prišla nastavitev naklona, kot ga je včasih imel manjši CT.

Kljub temu, da je gumbov kar precej, je kljub temu vse skupaj lepo pospravljeno in ne deluje nametano. Stvar, ki bi ji sam namenil še nekaj pozornosti je navigacija. Sicer nimam veliko izkušenj z ostalimi proizvajalci, ampak zdela se mi je dokaj zakomplicirana in dokler se je človek ne navadi, porabi kar nekaj časa za nastavitev poti. Funkcij ima sicer ogromno, od Street Viewa, panoramskih pogledov, prometnih informacij itd., ampak vseeno sem potreboval preveč časa. Upravljanje ostalih stvari pa deluje tekoče in brezhibno.

This slideshow requires JavaScript.

ZAKLJUČEK

Najbrž vas ob vsem naštetem zanima cena. Osnovnega (ki je že zelo spodobno opremljen) lahko odpeljete že za manj kot 42.000€. Takšnega, kot sem imel na testu, z opremo F-Sport pa za slabih 53.000. Praktično ničesar ne boste pogrešali. Sam bi zaradi usnjenih sedežih vzel še hlajenje le-teh, saj zna biti poleti na črnem usnju zelo vroče. Kot sem že omenil, bi vzel hibridno različico in paket opreme F-Sport, saj se mi maska avtomobila dopade še nekoliko bolj. Razlog za hibrida je v odlični, ekonomični in ekološki vožnji, baterije ne boste zamenjali nikoli, gre za zelo zanesljiv in nepokvarljiv agregat, kar pa pri Lexusu dobite že serijsko. Ko gre za premijske znamke, sem pikolovski in me zmoti vsaka malenkost. Z veseljem bi izpostavil še kakšno stvar, ki me je zmotila, ampak je nisem našel. Kar lahko izpostavim kot veliko prednost je tudi to, da v Sloveniji še ni bilo zabeležene kraje vozila znamke Lexus. Bi lahko bil to dovolj dober argument za nakup?

Če vas je vsaj malo zamikal, ga kupite. Ne verjamem, da vam bo žal. Celotni paket avtomobila vas lahko prepriča že s ceno. 53 tisočakov seveda ni malo, vendar poskusite dobiti enak paket pri konkurenci. Mislim, da ne bo lahko.

maska
Razlika v maski glede na izbran paket opreme

Komentiraj