Škoda Fabia Combi

Avtor prispevka: RSR

Septembra 1999 je češka Škoda začela novo poglavje in na frankfurtskem avtosalonu predstavila prvo generacijo Fabie. Kupce je tako navdušila, da je po osmih letih na trg zapeljala druga generacija. Tudi ta se je obdržala spodobnih sedem let in po 3,5 milijona prodanih primerkih je sedaj tukaj nova, tretja generacija. Za evropski trg jo že od začetka izdelujejo v češki Mladi Boleslav.
Na testu sem imel tokrat najbolje opremljeno različico z opremo Style in nekaj dodatki ter 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem, ki proizvede 60kW oz. 90 konjskih moči.

Skoda-Fabia_Combi_2015_800x600_wallpaper_6fa

VOŽNJA

Testni krog je potekal na relaciji Ljubljana – Rimske Toplice – Ljubljana, skupaj 188 kilometrov. Vožnja je večinoma potekala po avtocesti, v test so vključene tudi mestne in regionalne ceste. Avtomobil je povsem nezahteven za vožnjo in zelo lepo vodljiv. Všeč mi je, da Fabia (še) ni podlegla elektronski ročni zavori, ki je sam ne maram in ohranja klasično, lahko rečem tudi analogno. Šibkejši od obeh 1,2-litrskih bencinarjev je dovolj zmogliv tudi za avtoceste, več moči si boste želeli le poleti, ko se boste polno naloženi odpravljali na morje, za štiri osebe ob vsakdanji vožnji pa je povsem dovolj zmogljiv. Predvsem pogrešam šesto prestavo, ker bi bila s tem poraba še za kakšen deciliter manjša in motor tišji. Lahko jo sicer dobite v kombinaciji z močnejšim 1,2-litrskim motorjem, ampak je tudi cena v tem primeru višja za 700€. Če niste zahtevni, je šibkejši motor povsem racionalna izbira. Vendar poraba kljub pomanjkanju šeste prestave sploh ni velika. Mestna vožnja zahteva dobrih šest, po avtocesti pri konstantni hitrosti 160km/h okoli pet, po regionalnih pa ravno tako med štirimi in petimi litri. Končna poraba, 5,1 litra na sto prevoženih kilometrov. Poraba za mali turbobencinski motor res ni velika, zato dvakrat premislite, preden se odločite za enako zmogljivo dizelsko različico, ki je za okrogla dva tisočaka dražja.

DSC_0727
Fotografija ni bila posneta v času testa.

Mestna vožnja je tiha, sistem Start-Stop deluje enako kot v vseh avtomobilih iz koncerna, kar pomeni še kar dobro in tudi bolj zahtevne ceste mali Fabii ne predstavljajo težav, predvsem pa jo je v veselje pognati skozi ovinke, saj je pravilno obtežena, zato do podkrmiljenja ne prihaja. Da gre za cenejši avtomobil se pozna predvsem pri zvočni zatesnitvi, saj je mnogo slabša od dražjih znamk, zato sem že nekajkrat pomislil, da morda vrata niso dovolj dobro zaprta. To je tudi daleč najbolj očitna razlika, ki se kaže znotraj koncerna Volkswagen in dela razliko med znamkami.

ZUNANJOST

DSC_0452

Slovenski oblikovalec Marko Jevtič je pod taktirko šefa oblikovanja pri Škodi, Jozefa Kabana, ustvaril zares simpatičen izdelek, ki zelo očitno postavlja mejnik med drugo in tretjo generacijo. Če je prejšnja delovala ceneno in pusto, je ta nadvse zanimiva, bolj odrasla, predvsem pa nimate občutka, da sedite v poceni avtomobilu. Oblika se zgleduje po Vision C Conceptu, ki je bil pred dvema letoma na ženevskem avtosalonu napoved oblikovanja za vse prihodnje modele te znamke. Klasično oblikovanje z bolj ostrimi linijami, še vedno brez posebnosti, a vendar je poreklo takoj opazno. Colour Concept je paket, pri katerem lahko kupec izbira med 15 različnimi barvnimi kombinacijami strehe, vzvratnih ogledal in platišč ter je s kombinacijami barv karoserije možnosti za personalizacijo zares veliko. Za razliko od kombilimuzine, pri karavanu žal ni mogoče izbrati tega paketa, ki malo Čehinjo naredijo igrivo in ji vdahnejo nekaj svežine na cesti. V najdražjem paketu Style dobimo tudi LED dnevne luči, ki še dodatno spremenijo izgled maske avtomobila. Deluje nekoliko bolj premium, čeprav ni. Žal pa niti med dodatno opremo ni mogoče dobiti biksenonskih ali Bi-LED žarometov. Luči tako ostajajo klasične halogenske, lahko so navadne ali z lečo.

DSC_0451

NOTRANJOST

Fabia je v širino dobila skoraj 10 centimetrov, kar je zelo veliko za majhen avtomobil. Armaturna plošča je sestavljena iz trde plastike, vendar je na pogled enaka kot pri ostalih. Del armature je oblečen v plastiko v imitaciji aluminija, ki je, vsaj zaradi prstnih odtisov in umazanije, najbolj smotrna izbira. Lahko se odločite tudi za barvi Piano White ali Piano Black, s tem pa se spreminja tudi oblazinjenje. Če smo pristaši personalizacije, lahko na ta del armaturne plošče nalepimo izbrano fotografijo, dizajn nalepke je namreč prirejen posebej za Fabio.

This slideshow requires JavaScript.

 

This slideshow requires JavaScript.

Na sredini armature je velik 6,5” zaslon na dotik z dobro resolucijo, dobro odzivnostjo in lepimi barvami. MaxiDOT je potovalni računalnik, ki je nameščen med merilniki in nam prikazuje podatke o stanju vozila in radiu, da nam ni potrebno pogleda preveč umikati s ceste, upravljamo pa ga z gumbi na volanu.
V najbogatejšem paketu opreme Style dobimo še senzor za dež, senzor za vlago, avtomatski vklop luči, Keyless-Go, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, ogrevana zunanja ogledala, tempomat, samodejno zaviranje v sili in še kopico ostale opreme. Opreme je toliko, da bi marsikatero stvar tudi pogrešali.
Testna Fabia je bila zares dobro založena z opremo, zato bi izpostavil le nekaj doplačljivih dodatkov, ki niso del nobenega paketa. Športni sedeži, ki niso dragi, so odlični in mnogo bolj udobni od serijskih, saj imajo več bočne opore ter fiksno naslonjalo za glavo. Za lepši izgled je smiselno izbrati tudi športni volan, ki je zares odličen in ga je v veselje držati. Radio ”Bolero” delno spremeni videz armaturne plošče, saj z njim dobimo večji zaslon, ki ima bistveno boljšo resolucijo in bolj živahne barve od že testiranega Audija A3, predvsem pa je zaradi stranskih gumbov mnogo bolj enostaven in preveden v slovenski jezik. K radiu sodijo tudi vhodi za USB, SD kartice, AUX, Bluetooth povezava, ter boljše ozvočenje. Na zaslonu lahko spreminjamo nastavitve tako radia, kot vozila. Med dodatno opremo je tudi avtomatska klimatska naprava, ki pa žal ni dvopodročna, zato bo prepir s sovoznikom glede temperature na dnevnem redu. Prtljažnik je za ta razred avtomobila ogromen. Prostornina 530/1395 litrov je primerljiva z dve številki večjim Fordom Mondeo. Panoramska streha je bolj kot ne modni dodatek, zastira se z dvojnim rolojem in je odlična izbira, saj zaradi svetlobe optično še dodatno poveča notranjost avtomobila. Morda bo kakšno punco razjezilo to, da senčniki nimajo lučke, vendar so alternativno na sredinski stropni konzoli tri lučke, zato se v popolni temi ne boste šminkale. Zadnja klop je nekoliko bolj pokončna, saj je s tem prtljažni prostor lahko večji, zato se bo na daljših vožnjah morda potrebno večkrat ustaviti. Vendar kljub temu na zadnji klopi še vedno ostane dovolj prostora tudi za noge in glavo večjih potnikov.

This slideshow requires JavaScript.

Fabia, kot je bilo že omenjeno, navduši s prostornostjo. Pa ne samo v kabini, pač pa tudi z vsemi odlagalnimi mesti. Hlajeni predal pred sovoznikom je tako velik, da vanj lahko vertikalno spravimo dvolitrsko plastenko, prostora pa ostane še za dva pollitrska jogurta in dva sendviča. Tudi predali v vratih so dovolj veliki za vse, ki imamo ves čas polne žepe. Obstaja verjetnost, da se v vseh predalih tudi kaj izgubi.

Skoda-Fabia_Combi_2015_800x600_wallpaper_4b

SIMPLY CLEVER

635575724022363348_fabiacombi_tec_003

Škoda prodaja svoja vozila pod sloganom Simply Clever, zato morajo imeti avtomobili inovativne rešitve. Dvojno dno je odlična izbira, saj lahko spodaj pospravimo vso obvezno opremo, metlice za sneg, avtošampone in ostalo navlako, ki jo večina vozi s sabo, čeprav je skoraj nikoli ne potrebuje. Dvojno dno pa ima eno veliko hibo. Med različnimi Simply Clever rešitvami se nahaja tudi snemljiva plastična mrežica, ki jo pritrdimo na steno prtljažnega prostora in je namenjena manjšim stvarem, npr. vrečkam iz trgovine, posameznim različnim predmetom, da se ne premetavajo na ovinkih. Težava nastane, ko zaradi dvojnega dna te mrežice ne moremo fiksno pritrditi in je zadeva popolnoma neuporabna. Edina rešitev je, da podlogo dna pospravimo v klet. Vendar če gre za vrečko, jo lahko zataknemo za kljukico, ki je namenjena ravno temu. Za manjše stvari sta v prtljažniku na voljo tudi dva velika predala in eden manjši, za katerega še nisem našel prave namembnosti. Serijsko dobimo tudi set mrež za pritrditev prtljage v prtljažniku, koš za smeti v voznikovih vratih, zelo uporabno strgalo za led na vratcih za gorivo, nosilec za telefon, ki je verjetno narejen po merah iPhona, saj vanj malo večjega telefona ni moč vstaviti, stranska žepka na sedežih, držalo za parkirne listke, predal pod sovoznikovim sedežem za odsevni jopič, nastavljiv naslon za roke in še nekaj ostalih ”simply clever” rešitev, ki jih ponujajo praktično vsi proizvajalci in niso nobena posebnost.

ZAKLJUČEK

Fabia je naredila občuten preskok, predvsem pa lahko ponudi več, kot si povprečni kupec sploh želi imeti. Pri tako opremljeni različici v kombinaciji s cenovnim rangom kjer avtomobil nastopa, je težko iskati napake. Osnovna različica z 1,0 litrskim bencinskim motorjem brez popusta stane 10.500€, s popustom pa tisoč eurov manj, točno takšna, s skoraj vso dodatno opremo pa slabih 16.000€, kar še vedno ni pretirano, je pa precej več, kot je večina pripravljena plačati za Fabio. Večina zares niti ne bi potrebovala vse te opreme, jo je pa fino imeti. Morda bi si marsikdo zaželel močnejši motor in kakšno dodatno malenkost in zato bi se cena pri večini lahko ustavila pri 13. tisočakih. Dejstvo je, da občutek pri novi generaciji ni prav nič slabši kot v dražjih Volkswagnih ali Audijih, saj je v vseh primerih prisotna nemška natančnost in se čuti kvalitetna izdelava. Razlika je predvsem v uporabljenih materialih, ceni, manjši izbiri najnovejših bombončkov ter manjši izbiri tako motorjev kot ostale opreme. Zvočna zatesnitev pa zelo jasno nakaže, kdo v koncernu kraljuje. Vseeno je Škoda v vseh teh letih boljša v vseh pogledih, ampak posledično s tem tudi dražja. Če vam značka na pokrovu motorja ne pomeni veliko in če vas malenkosti ne motijo, boste s češko sopotnico povsem zadovoljni in ne boste čutili nobene potrebe po dražji znamki, saj se v vseh primerih uporabljajo iste tehnologije, tako da pri vožnji prav nič ne zaostaja za brati in sestrami iz družine, le v notranjosti so uporabljeni cenejši materiali in na videz morda vse skupaj deluje nekoliko bolj ceneno, vendar gre vseeno za avtomobil nižjega cenovnega razreda, zato lahko tudi kaj spregledamo. Žal pa so iz ponudbe umaknili različico RS, ki bi bila, predvsem zaradi dizajna lahko zelo zanimiva.
Fabio bi priporočil predvsem mladim parom, ki imajo v kratkem namen ustvariti družino. Vsaj v osnovni izvedenki je avtomobil cenovno povsem dosegljiv in ustvarjen za potrebe prevažanja cele družinice. Pomanjkanja prostora prav gotovo ne boste čutili, morda le v primeru, da na morje vozite polovico dvosobnega stanovanja. Za take primere se še vedno lahko dokupi strešni kovček, ampak večina zagotovo ne bo imela razloga zanj.

Komentiraj