Audi A3 Sportback

Avtor prispevka: RSR

Tokrat sem dobil na test osnovno različico novega Audija A3 Sportback z opremo Attraction. Pod pokrovom motorja se vrti 1,6-litrski turbodizelski motor z oznako Ultra, ki proizvede 81kW moči oz. 110 konjev. Zakaj oznaka sportback mi ni znano, saj gre za povsem običajno kombilimuzino.

VOŽNJA

Testni krog je potekal na relaciji Ljubljana – Cerknica – Ljubljana. Skupno 121 kilometrov.
1,6-litrski turbodizel, ki je povezan z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, ponudi dovolj moči za vsakdanjo rabo tudi ob večjih obremenitvah, vendar brez presežkov, tudi pospeški so spodobni, a nič več od tega. Vožnja pri najvišji dovoljeni hitrosti na avtocesti je udobna in tiha, poraba se ustavi pri 4,5 litrih, tudi pri 180-200 km/h ostaja udobje vožnje na nivoju, povsem nestresno in dokaj umirjeno, čeprav se poraba takrat dvigne na dobrih 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov in glasnost v kabini poveča. Za avtoceste je motor odlična izbira, za mesto pa manj, saj ima enako zmogljiv bencinski motor celo malenkost nižjo porabo, nekje med 7 in 8, dizelski pa nad 8 litri. Med vožnjo boste opazili, da je preglednost skozi zadnji del vozila slabša zaradi širokih stebričkov. Pohvaliti bi želel zvočno zatesnitev, ki je mnogo boljša kot pri cenejših bratih iz koncerna. Sistem Start-stop deluje spodobno, le pri daljši mestni vožnji ne bo mogel zagotoviti zadostne energije za aktiviranje. Menjalnik se pri hladnem motorju rad zatika, ravno tako včasih ne prestavi gladko iz 3. v 4. prestavo niti ko je ogret. Kot vsi dizelski motorji, je tudi ta ob zagonu zelo glasen, vendar se umiri po nekaj kilometrih vožnje. Ne mara grobega pritiskanja na plin in vrtenja motorja, ker tudi drugih zvokov razen klasičnega dizelskega ropota in nežnega pihanja turbine ne proizvaja. Končna poraba se je ustavila pri 6,1 litra na 100 kilometrov, kar je zelo dober rezultat, sploh glede na način vožnje. Ob vsakodnevni umirjeni kombinirani vožnji, bi se poraba zlahka gibala okoli petih litrov.

DSC_0756
Odlične luči

ZUNANJOST

Zunanjost je zadržana, brez pretiravanja lahko rečem, da ni nič posebnega. V oči najbolj bodejo serijske xenonske luči, ki so naravnost vrhunske. V popolni temi med vožnjo po ovinkasti gozdni cesti, se ob prižganih dolgih lučeh pravzaprav pred nami zdani. Sicer pa oblika ne ponuja nobenih posebnih detajlov in je nemško klasična.

NOTRANJOST

Prvi vtis je dober. Notranjost je odeta v kvalitetno, na otip mehko plastiko, svoje pa doda tudi prijetna osvetlitev merilnikov in armature, ki jo lahko enostavno reguliramo s potisnim gumbom, nameščenim poleg stikal za luči. Ergonomija je dobra, sredinski del je postavljen lepo visoko, klimatska naprava je enostavna za upravljanje, ravno tako radio, ki ima vsa stikala nameščena poleg prestavne ročice. Zračniki na armaturi, ki so v obliki turbine, lepo razbijejo monotonost. Ob vžigu avtomobila se iz sredinskega dela armature dvigne zaslon, ki vsebuje vse potrebne podatke, čeprav se bo večinoma uporabljal za radio. Če nas med vožnjo moti, ga lahko enostavno s pritiskom na gumb pospravimo nazaj. Razočaranje pri zaslonu je slaba resolucija, morda bi lahko bil zaslon tudi na dotik, vendar gre tukaj bolj za osebno preferenco. Zmoti tudi monotonost barv – črno ozadje, bele črke in oranžne ločilne črte. Čeprav je odzivnost dobra, je toliko manj uporabnost menija. Škoda ima v tem primeru mnogo bolj enostaven sistem. Pričakoval bi tudi tempomat, samozatemnitveno vzvratno ogledalo in USB vhod – namesto njega ima vhod za SD kartico, AUX in CD predvajalnik. Vgrajeni so odlični zvočniki, ki tudi pri višji glasnosti proizvajajo lep in kakovosten zvok. Sedeži v tej različici niso vrhunec udobja, so zgolj povprečni, saj ne nudijo zadostne bočne in ledvene opore, prav tako bi lahko bila osvetlitev sprednjega dela potniške kabine močnejša in predal pred sovoznikom večji. Tudi naslonjala za glavo imajo ne ravno estetsko zašito blago. Morda zmoti tudi utesnjenost kabine, ker vsaj v tej različici avtomobil ni niti malo športno naravnan, je pa volan je prijetno debel in lepo sede v roke. Ker gre za avtomobil iz premium segmenta, bi na armaturo lepo sedla tudi klasična analogna ura, ki bi dodatno vdahnila občutek prestiža.

DSC_0743DSC_0745DSC_0746

DSC_0744
Resolucija in barve
DSC_0747
Edina osvetlitev sprednjega dela potniške kabine
DSC_0750
Neestetski šiv

Dobrih 25.000€ stane točno takšen, z osnovno opremo Attraction, vendar bi, ker gre za premium znamko in temu primerno ceno, pričakoval še vsaj tempomat in USB vhod.
Če želite imeti avtomobil, ki je varčen, zanesljiv, ne preveč izstopajoč, z dobrim občutkom na volanu, dobro ergonomijo in vam denar ne predstavlja težav, potem je to prava izbira. V nasprotnem primeru poglejte drugam. Stvar, ki jo boste zaman iskali je karakter, saj je avtomobil preveč sterilen in neoseben, zato razen kvalitetne izdelave, drugega ne boste našli. Vse je na svojem mestu, deluje brezhibno, je kvalitetno sestavljeno, brez čričkov in šumov, materiali so vrhunski, le tu in tam bi se lahko pojavilo še kakšno dodatno odlagališče za tiste, ki imajo vedno polne žepe. Vendar užitka v vožnji, kot ga nudijo nekateri tekmeci, na primer nova Mazda 3, enostavno ne boste našli. Vsaj z dizelsko različico ne. Priporočil bi že večkrat preizkušeni enako zmogljiv bencinski motor 1,2 TFSI, ki bo porabil dober liter več, kar je še vedno zelo v redu, še posebej, če se ne vozite veliko po avtocestah, saj stane 2000€ manj in je na krajših relacijah dolgoročno manj problematičen, cenejši za vzdrževanje, motor pa se zelo rad zavrti, je odziven in prožen. Če večino voženj opravite po avtocestah in niste zahteven voznik, je osnovni dizelski agregat idealna izbira.

ZAKLJUČEK

V osnovi je testni avtomobil namenjen ležernemu prevažanju mamice z do dvema otrokoma, (prtljažni prostor je dovolj velik, da pogoltne dva vozička in kup ostale krame) in ji razen Audijevega imidža oprema ne pomeni kaj dosti, saj lahko iz istega koncerna dobimo avtomobil druge znamke z več opreme, enakimi voznimi lastnostmi in enakim motorjem za debelih 5, oziroma 8.000€ manj. Je pa v tem primeru res, da statusa, kot ga ima A3, Golf in Leon nikoli ne bosta imela.

Komentiraj